Google Ads

Google Ads (daw. Google AdWords)

To jedna z najskuteczniejszych form reklamy w sieci. Korzystając z niej można reklamować swoją stronę w wyszukiwarce Google jak i w sieci reklamowej.

To jedna z najskuteczniejszych form reklamy w wyszukiwarce Google. System reklamowy Google daje wiele możliwości pod względem natychmiastowej widoczności w wyszukiwarce.  Kampanie reklamowe Google Ads są uzupełnieniem procesu pozycjonowania, zwłaszcza kiedy strona internetowa jest nowa.

W systemie można tworzyć różne reklamy (m.in. displayowe, tekstowe oraz wideo), a następnie korzystać z nich np. do promowania oferty swojego e-sklepu.

Każda kampania reklamowa w Google Ads jest prowadzona w określonym celu.  W przypadku reklam produktowych celem może być zwiększenie sprzedaży. Do innych celów zaliczyć można zwiększenie ruchu na stronie czy zwiększenie liczby interakcji użytkowników z marką.

reklama-w-google
517017632

Dlaczego warto zainwestować w Google Ads?

W Polsce z Google korzysta ponad 90% osób aktywnych w internecie. To daje możliwość dotarcia z komunikatem reklamowym do dużej grupy docelowej. Dzięki wykorzystaniu narzędzia Google Analytics (Universal Analytics lub Google Analytics 4) reklamy tworzone w Google Ads podlegają ścisłej analizie, co ma wpływ na skuteczną optymalizację kampanii oraz na ich efektywność.  

Na prowadzenie Google Ads można przeznaczyć dowolną kwotę. W kwestii budżetu należy wspomnieć o tym, że pieniądze naliczane są w momencie, gdy użytkownik  postanowi kliknąć wyświetlaną reklamę. Odpowiednio przygotowana, stale monitorowana kampania daje gwarancję osiągnięcia zakładanych celów biznesowych.

Reklama Google Ads- wysoka skuteczność

Istnieje kilka czynników, które mają wpływ na skuteczność reklamy Google Ads.

Umiejscowienie reklamy ma duży wpływ na skuteczność. Wyświetla się użytkownikom korzystającym z jednej z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie. To tam większość internautów szuka interesujących ich informacji, produktów lub usług.

Reklamując się w Google Ads, można w szybki sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. W tym celu można użyć linków sponsorowanych, za sprawą których po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę, użytkownikowi wyświetli się tekst reklamowy, który będzie wyróżniał się od organicznych wyników wyszukiwania niewielkim podpisem “sponsorowane”. Większość użytkowników traktuje te komunikaty naturalnie jak wyniki organiczne.

1028691020

Co jeszcze wpływa na wysoką skuteczność Google Ads?

  • Zasięg– środowiska reklamowego Google Ads należy podzielić na dwie części. Pierwsza dotyczy sieci wyszukiwania, a druga sieci reklamowej Google
  • Sieć wyszukiwania- ma związek w wyświetlaniem się reklam. Obecnie ponad 95% internautów w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google, więc można teoretycznie dotrzeć do każdego z nich. Jednak w praktyce to się nie dzieje, ponieważ im szersza grupa odbiorców tym gorzej jest targetowana. Wszystko zależy od usług lub produktów, które oferujesz. Każda firma określa osoby, które mogą być bardziej zainteresowane ofertą niż przeciętny użytkownik.
  • Sieć reklamowa- umożliwia wyświetlanie banerów i innych form reklamowych w partnerskich witrynach Google. Są to strony jak np. wp.pl, interia.pl, onet.pl. Swoim zasięgiem sieć reklamowa stanowi 98% polskiego internetu. Również tutaj mogą docierać do klientów zainteresowanych daną tematyką stron. Dzięki setkom różnych parametrów mogą jak najlepiej targetować daną publiczność, mając na uwadze odpowiednie zasięgi.
  • Szerokie możliwości kierowania kampanii- W Google Ads użytkownicy mają wiele możliwości targetowania komunikatów reklamowych. Mogą kierować je np. ze względu na lokalizację lub do osób, które wcześniej odwiedziły witrynę, ale nie dokonały zakupu. (remarketing).
    Targetowanie może być prowadzone także ze względu na zainteresowania użytkownika, demografię lub typ urządzenia, z którego w danym momencie korzystają. Jednak domyślnym sposobem targetowania jest kierowanie reklam z wykorzystaniem słów kluczowych.
  • Szybkość-  Reklama w Google Ads zaczyna działać tuż po uruchomieniu kampanii, dzięki czemu nie trzeba długo czekać na efekty. System daje możliwości, dzięki którym można szybko zareagować na zmiany, co pozwala maksymalizować efekty kampanii.
  • Mierzalne efekty-  Google Ads daje wiele możliwości analitycznych, za sprawą integracji konta reklamowego z Google Analytics. Dzięki takiemu połączeniu można uzyskać dostęp do szczegółowych danych prowadzonych kampanii.  Dostęp do takich danych umożliwia precyzyjną optymalizację komunikatów reklamowych, gdyż pokazują szereg wskaźników, dzięki którym można obserwować zmiany (np. po wdrożeniu nowej strategii), ale też szybko modyfikować działania, w celu maksymalizacji efektów.

Google Ads- Dostępne warianty reklamowe

Jak skutecznie reklamować się w Google Ads? W tym celu można wykorzystać różne formaty reklam. Pomagamy klientom w dopasowaniu reklamy, aby odpowiadały potrzebom marki, były dopasowane pod jej wizerunek i przedstawiały jej ofertę w najkorzystniejszy sposób. Wyróżnia się kilka formatów reklamowych:

  • Reklama graficzna-  wyświetlana w sieci Google Display Network. W reklamie graficznej wykorzystuje się banery, których kliknięcie przenosi użytkownika do witryny z reklamowaną ofertą. Można wybrać parę typów takiej reklamy np. reklamę elastyczną, dynamiczną lub w formie lightboxów. W tym typie reklam liczy się CTA, które zachęci użytkowników do reakcji. Reklama graficzna idealnie sprawdzi się m.in. w przypadku remarketingu.
  • Reklama tekstowa-  reklama w postaci linku sponsorowanego. Użytkownicy wyszukiwarki widzą ją ponad lub pod organicznymi wynikami wyszukiwania w Google oraz na stronach, które korzystają z tej wyszukiwarki. Reklamy tekstowe wyświetlają się po tym, gdy w wyszukiwarkę zostanie wpisana fraza dotycząca produktu lub usługi. Reklama w formie wyniku wyszukiwania zwiększa szansę, że klient  zechce skorzystać z oferty. Jest rozliczana w modelu PPC, dzięki czemu płacimy za nią wtedy, gdy użytkownik przejdzie na naszą stronę.
  • Reklama video- ten typ kampanii umożliwia wyświetlanie reklam np. w serwisie YouTube, dzięki czemu można dotrzeć do szerokiego grona użytkowników. YouTube jest drugą najpopularniejszą platformą społecznościową. Kampanie video dają możliwość precyzyjnego targetowania, np. z wykorzystaniem informacji z danych lokalizacyjnych oraz demograficznych.
  • Reklama w Gmail- Gmail sponsored Promotions (GSP). Reklamy tego typu są wyświetlane na kartach “oferta” lub “społeczność” w widocznym miejscu na górze skrzynki odbiorczej. Użytkownik poczty widzi reklamę nad otrzymanymi wiadomościami. Istnieje możliwość połączenia GSP z Google Analytics oraz Google Ads, dzięki czemu można śledzić oraz badać efektywność wybranej strategii reklamowej.
  • Kampanie produktowe- typ kampanii przeznaczony głównie dla firm z branży e-commerce. Kampanie prowadzone w Zakupach Google znacznie zwiększają ruch w sklepach internetowych. Ta reklama graficznie przedstawia produkt, wraz z informacjami, takimi jak nazwa firmy oraz cena. Kampanie produktowe są prowadzone z użyciem Google Merchant Center.

To szczególny typ kampanii przeznaczony głównie dla firm z branży e-commerce. Kampanie prowadzone w Zakupach Google potrafią znacznie zwiększyć ruch w sklepach internetowych. Ten typ reklamy to graficzne przedstawienie produktu, wraz z informacjami, takimi jak nazwa oferującej go firmy oraz cena. Kampanie produktowe są prowadzone z użyciem Google Merchant Center.

Jak prowadzimy kampanie Google Ads?

Od wielu lat pomagamy naszym klientom w realizacji kampanii Google Ads. Osiągamy zamierzone cele, takie jak zwiększenie sprzedaży i poprawa konwersji, tym samym optymalizujemy koszty kampanii.

Precyzyjnie targetujemy grupy docelowe, dzięki czemu możemy dotrzeć do klientów zainteresowanych ofertą reklamodawcy.Stale monitorujemy działania i optymalizujemy kampanie, aby uzyskać jak najlepsze efekty. Nasi klienci otrzymują raporty, dzięki którym mogą na bieżąco śledzić wyniki kampanii. Otrzymują również dostęp do panelu Google Ads, mogą w dowolnym momencie wstrzymać lub uruchomić kampanię. Mają stałą kontrolę nad wykorzystaniem budżetu reklamowego, czasem trwania kampanii oraz harmonogramem wyświetlania reklam.

Realizujemy wszystkie formaty reklam dostępnych w Google Ads.W zależności od rodzaju firmy, skali jej działania oraz grupy docelowej przygotowujemy proste reklamy tekstowe, jak i złożone kampanie produktowe.

Mierzymy skuteczność prowadzonych kampanii.  Nasz zespół doświadczonych specjalistów przygotowuje skuteczne strategie kampanii Google Ads. Dzięki czemu dochodzi do zwiększenia konwersji i sprzedaży, przy efektywnym wykorzystaniu środków przeznaczonych na promocję.

Ważną częścią działań jest audyt konta Google Ads. To proces, dzięki któremu jesteśmy w stanie ocenić skuteczność oraz konfigurację prowadzonych kampanii na rzecz klienta. Audyt pozwala zidentyfikować obszary, które mogą wymagać optymalizacji.

reklama-w-google

Audyty konta Google Ads

Dzięki audytom sprawdzamy funkcjonowanie konta reklamowego. Na bazie wyników analizy tworzymy skuteczne reklamy, badamy wyniki kampanii i zliczamy konwersje. W ramach audytu badamy poprawność rozwiązań, konfigurujemy narzędzia i analizujemy strukturę kampanii. (m.in. trafność słów kluczowych). Sprawdzamy poprawność językową reklam, wskaźniki CTR oraz elementy mające wpływ na wzrost atrakcyjności komunikatu reklamowego. Po zakończeniu audytu zlecamy zmiany, których wdrożenie może przynieść lepsze efekty.

Audyt powinien być działaniem cyklicznym. Warto przeprowadzić go przed, po jak i w trakcie trwania kampanii. Bieżące monitorowanie prowadzonych działań w razie potrzeby pozwoli zastosować usprawniające rozwiązania jak i zwiększenie efektywności kampanii.

Remarketing Google Ads

Remarketing opiera się na tworzeniu  reklam, których celem jest przypomnienie np. o ofercie, z którą użytkownicy mieli już kontakt.

Skuteczny remarketing pozwala na dotarcie do klientów, którzy z jakichś powodów zrezygnowali np. z zakupu produktu, czy kontaktu z firmą, mimo że wykazywali takie chęci.

Reklamy remarketingowe nazywane są także reklamami śledzącymi. Dzięki Google Analytics można zbierać dane o użytkownikach danej witryny.  Google Analytics niemal zawsze łączy się  z Google Ads. Na bazie otrzymanych danych przygotowujemy oraz konfigurujemy skuteczne kampanie remarketingowe.

tworzenie-stron-www

Słowa kluczowe Google Ads (Google AdWords) klucz do udanej kampanii

sukces kampanii Google Ads w dużej mierze zależy od odpowiedniego doboru słów kluczowych. Planując działanie w sieci wyszukiwania musimy zastanowić się jakie zapytania w wyszukiwarce Google potencjalni klienci szukają o produkcie czy usłudze. Dbając o trafny wybór wyrażeń kluczowych od początku kampanii wygenerujemy większy ruch i unikniemy przypadkowych wejść na stronę, przez które tracimy budżet.

Rozpoczynamy współpracę?

Masz jakieś pytanie dotyczące Google Ads? Nasz konsultant wszystko Ci wyjaśni nie czekaj napisz do nas 🙂